dimarts, 8 de setembre del 2009

Sobre la dinamica d'incendis forestals de Quito

Una de les moltes (de fet moltissimes, ja aniran apareixent per aquí) coses que mes m'ha cridat l'atenció des de que estic a Ecuador es la constant presencia de petits incendis tant forestals com agrícoles que, dia si dia també, es poden observar anant de casa a la universitat, la qual cosa no es mes d'un quart d'hora amb cotxe, o 25 minuts amb autobús. El primer dia vaig pensar una casualitat, però a mida que anaven passant i veient que els focs i sobretots les grans columnes de fum no feien mes que canviar de lloc, no em vaig pode resistir a preguntar-li al John Scott, el meu company de pis, que que passava aquí amb els incendis. La seva resposta va ser curta i directa, em va dir que com aquí tota la vegetació esta tan verda els incendis no acostumen a propagar-se gaire i la gent no es preocupa massa d'ells. Fins aquí be, però per que n'hi han tants vaig insistir? Aquí si que em vaig quedar parat, ja que em va dir que hi havia la creença popular entre els camperols i agricultors que el encendre foc, el fum s'acabava convertint en núvol i això feia que plogués. Imagineu quin va ser el meu desconcert, no ho creia possible! Dons si, es ven cert amics meus, hi han coses que superen la capacitat mental d'un. Avui escric això perquè des de la meva habitació tinc unes vistes magnifiques d'un incendia a la muntanya (perdó, es un volcà, aquí tot son volcans!) que s'anomena Pichincha, espero despertar-me demà i que ja s'hagi extingit, sinó tocara anar a la universitat respirant el fum de l'incendi (sumat al ja insuportable fum dels cotxes). Una cosa si que tenen a favor aquí els incendis, i es que al tractar-se d'una terra extremadament fèrtil, al cap de pocs anys ja torna a quedar tot exactament igual, ple d'Eucalyptus allargassats com si els hagessin estirat des del primer dia.






Enfi, us deixo amb una foto de l'incendi (crec que si hi cliques es pot veure amb una resolució mes bona). Atenció al petit incendi secundari que hi ha sota, just al costat de les cases. Realment fa una mica de fredat, a Catalunya amb un incendi així a escassos 3 kilòmetres ja estaria tothom fora de casa.







Per la següent entrada una altra cosa que m'ha cridat molt la atenció, que es .....

4 comentaris:

  1. La foto ampliada és impressionant! Sobretot pel "petit" incendi que hi ha a baix.. (vamos petitíssim.. fa por només de pensar l'alçada de les flames en comparació amb les cases que hi ha al costat!!)

    El pitjor és que les creences populars més absurdes són quasi sempre les que inspiren les conductes col·lectives.. (enfi!!!)

    Per cert, un dubte botànic dels meus.. :p Els Eucalyptus són la vegetació potencial del paisatge? vull dir, com que és una espècie tan piròfita és lògic que sobrevisqui i recolonitzi ràpidament el terreny, però... la resta d'espècies autòctones no es van quedant enrera??

    Cuida't, noiet estranger perdut per la terra del foc!!! :)

    cris

    Pd. Puc ampliar la llista de regals que m'has de portar? :p Vull una fulla d'un d'aquests Eucalyptus allargassats!! :D Només n'has d'agafar alguna per terra i ficar-la entre les pàgines d'algun llibre!! Vaaa, siiiii?? :)

    ResponElimina
  2. Els animals que es cremen no crec que tornin a creixer tant ràpid...

    ResponElimina
  3. prova prova los microfonos. És molt interessant ooohhh

    ResponElimina
  4. crec que haure de restringir la publicació de comentaris .....

    ResponElimina